Oddział przedszkolny
10.14.18
Ramowy plan dnia w oddziale przedszkolnym
- 7.00-8.50 – Schodzenie się dzieci. Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy swobodne, spontaniczne, zabawy muzyczno- ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali.
- 8.50-9.00 Przygotowanie do śniadania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki.
- 9.00–9.25 Śniadanie – Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
- 9.30-11.50 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów miesięcznych, zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe. Zajęcia dodatkowe w wyznaczone dni
(religia- czwartek, piątek), angielski- środa) - 11.50 -12.35 Zabawy dowolne według potrzeb dzieci w sali , na placu zabaw, boisku szkolnym oraz ogrodzie szkolnym (jeśli pogoda jest sprzyjająca). Zabawy ruchowe.
- 12.40- 12.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne.
- 12.45- 13.15 Obiad – kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.
- 13.20- 13.50 Odpoczynek- słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
- 13.50-14.20 Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Krótkie zajęcia indywidualne, wyrównawcze. Zabawy dowolne w sali.
- 14.20-14.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
- 14.30 Podwieczorek
- 14.50-17.00 Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy zbiorowe w małych zespołach lub indywidualne. Zajęcia o charakterze edukacyjno – wyrównawczym. Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy w sali lub na świeżym powietrzu w ogrodzie lub na placu zabaw (jeśli pogoda jest sprzyjająca). Rozchodzenie się dzieci.
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.